Monday, December 6, 2010

Lamenye tak post.....


Assalamualaikum geng.... hahahaha!!

waaaahh!! lame gile aku tak post kat blog aku ni sorry la sebab aku busy ngan final exam dengan balik kampung. Baru aje sampai umah semalam. Aku ingat nak menulis malam tadi, tapi tak larat giler, yela drive dari Muar sampai Rawang. Rasa macam dah reput dah tulang blakang aku ni ha... Addddeeehhhh!!!

Hurm.. nak tulis ape la pagi-pagi nuta ni ea?? ilham pun tak ada lagi nieh... tak ape la, biar aku jawap komen kengkawan kita yang dekat shoutbox sbelah kanan ni ok?? Dia tulis "NurinNice: great article, how do you feel this will be affected in the future? I�m glad I stumbled across this website!"

First of all let me clarify one thing to you, I am not that good in speaking and writing English so please let me write in Malay ok?? hehehehe... :)

Dear miss NurinNice,

Sebenarnya aku ni terpengaruh dengan bahan bacaan aku dan pengalaman aku. Sebab itu lah aku menulis untuk aku muntahkan balik apa yang ada daam kepala hotak aku. Kalau aku simpan lama-lama nanti dia berkarat lepas tu tak ada momentum dan lama-lama nanti LUPA. Ini adalah penyakit aku.

Mesej yang aku cuba sampaikan kepada orang ramai ni sebenarnya penting bagi aku sebab aku sayangkan golongan muda mudi ni. Sedih tengok golongan muda terutama Melayu ni. Bukannya aku sedih sebab apa, cuma aku sedih tengok anak-anak muda yang lebih kurang sama dengan umor aku ni sekarang ni tak clear apa yang sebenarnya mereka bawa bersama hidup mereka.

Maksud aku, kita ni tak tahu apa matlamat kita sebagai seorang MUSLIM dan sebagai ANAK MUDA MALAYSIA. cewaahh!!


Bila matlamat dan aspirasi macam ni kita tak clear, itu yang kita ni hanya tahu mencari keseronokan. Hari-hari bangun tido, makan, mandi, then online tengok video clip dekat youtube, baca blog-blog yang kelakar pecah perut, lepak ngan member gelak-gelak, lepak rumah menyakat adik dan macam-macam lagi. Aku rasa macam, "eh ini ke tujuan aku hidup atas muka bumi ni???"

Ish malas pulak nak tulis panjang-panjang ni.


Kesimpulannya NurinNice, macam mana aku rasa artikel-artikel ni akan bagi impak pada masa hadapan bergantung pada usaha dan istiqamah aku. Yang paling penting sekali , sokongan dari kengkawan pembaca memang penting. Kalau seronok nak share, senang aje. Klik dekat bawah post ni ada button share, korang boleh share dekat Facebook, blog, dan lain-lain.

Nanti aku sambung lagi la, aku rasa macam nak tulis benda lain aje ni... hehehehe!! Anyway thankz to NurinNice for your comment. bye...

Assalamualaikum..

No comments: