Friday, December 10, 2010

YES = 4G Broaderband "korang taw ker??"


YES ni aku pun baru taw sebenarnya. Korang dah taw ker ape itu Yes?? ha meh sini cheq crita kat ampa smua.

Sebelum ni kita ada P1 wimax betul x? yang diorang gila-gila promosi "kau dah potong ke belum??" hahahaha!! Wimax ni sebenarnya 3.5G sahaja, tak sampai 4G. Tapi sekarang kita dah ada rangkaian baru iaitu YES 4G.

Aku bukan nak menjual yer, tapi aku nk explain je supaye korang tak bute or pekak bila besembang dengan kengkawan nanti. So korang up to date la jgk hehehehe!!

Ni link website dia kalau korang nk taw lebih lanjut. Klik sini.

Sebenarnya tak ada ape beza sangat pun dengan P1 wimax tu. Cuma kalau korang ada Iphone4 bley la access internet anywhere in Klang valley jer. Kalau tak ada Iphone4 kenela beli device dia. Satu berbentuk mcm thumbdrive(RM99), satu lagi router (RM399).

Dan teknologi ni YTL yang bawak masuk. Korang taw ape tu YTL?? Ha ni la bapak segala syarikat yang ada kat Malaysia ni. Anak syarikat dia ada berapa ratus pun aku tak taw. Most projek yang ada kat Malaysia ni sebenarnya bawah YTL sebab dia ada duit. Tapi dia guna PROXY syarikat lain jer nak cover. (ha yg ni korang kene belajar lg ngan aku heh3!)

So balik pada cerita YES tadi ni. Sebenarnya YES ni tak jauh beza pun, cuma kalu korang nak video call tak de buffering, dpt tengok video kat handset dgn lagi laju itu jela yang kelebihannya pun. Bagi aku la... korang kalau suka 4G ni sampai boleh bawak tido makan semua, up to you la.

Macam kat korea??

Sebab aku sekarang ni tak suka sangat dengan teknologi yang macam ni. Aku tengah tunggu satu lagi teknologi yg macam kat korea sekarang ni. Boleh tengok tv kat handset. Die panggil satellite phone. Kat Malaysia dah ada, tunggu masa ajer... hehehehe! nanti aku reveal lagi.. :D

daaa~~~

Assalamualaikum.

No comments: