Saturday, December 11, 2010

Twitter?? Sape mau guna twitter??

Klik gamba ni nak besorkan.
Okeh! dah tengok gambar twitter tu?? ha taw tak camne gunakannya??

Macam biase, korang g laman web www.twitter.com pastu korang register. Isi la ape yang diorang suruh isi kat situ. Lepas tu korang dtg balik kat post aku yang ni klik sini. SINI LAGI. DAN SINI JUGE!!. Then klik follow. InsyaAllah berkat hidup korang nanti. hee...

Twitter ni bukannya macam facebook or anything else. Ianya ringkas aje, maksimum yg korang bley post just 140 huruf sahaja. Cukup untuk korang update diri korang tengah buat apa dan member2 korang trus ley taw(sape yg follow u jela k?).

Ade lg? ha YES! ianya adalah SOCIAL NETWORK pnye thing.

Sebenarnya baru hari tu aku lepak ngn pakcik aku die ade cerita sikit la mcm mane twitter ni boleh wujud. Pak cik aku die taw pun sbb die pegi ICT conference dekat Cyberjaya aritu. Kat situ pengasas twitter ni adela lepak skali tapi just guna skype aje. Dia tunjuk idea asal twitter yg dia sketch atas kertas. Then trus wujud twiter yg ade sekarang ni. Simple.

So moralnya, kalau korang ade idea kecik macam mana pun or bodoh macam mana pun, just put it on paper ok? Sebab mana lah taw idea bodoh ni la yang boleh jadi besar macam twitter sekarang ni. Tak mustahil pun.

So lastly, lets twitt for life.. jom2!!

Assalamualaikum.

2 comments:

Hasrol Nizam said...

idea kalau ada, tapi simpan sampai berkarat pun tak guna juga.. godd thing la ada twitter.. mmg sangat2 laju berita update di twitter dari lain2

Pendapat anda?
Kenangan cuti sekolah aku dulu-dulu

kaminakueh said...

nice pne dari otai.. bloggeers utm tu... thankz sifoo.. :D