Wednesday, November 10, 2010

Perutusan Ramlee... :P

Assalamualaikum

waaaaah!! lamanya aku tak post kat blog ni gile kentang!! hahaha!! hari ni sebenarnya tak ade ape pun yang aku nk cakap just nk lepaskan boring yang membelenggu hidup aku ni.

Nak tulis kaw-kaw pun kpale da berat, mata da ngantuk, badan letih dan macam2 lg perasaan yg -ve ni.. hehehe...

First of all, dah nk dekat setahun jugak la kewujudan blog ni aku rasa dan macam2 yang dah berlaku. YA! memang blog ni banyak mengundang kemarahan sesetengah pihak baik individu mahupun institusi tapi this is a free country and i have the right to say everything i want selagi mana maksud hasil tulisan aku tidak melanggar SYARAK dan SYARIAT ISLAM. uhuhuhu..

Ape ler yang aku nak cerita kat korang hari ni.

Ha biar aku petik sedikit dari kata-kata Ahmad Deedat sebelum beliau meninggal dunia. Dia menegaskan bahawa kebanyakan umat Islam hari ni adalah seperti parrot(burung kakak tua) yg mana hanya tahu mengikut tetapi tidak mengerti. Betul tak burung kakak tua ni kalau orang ajar die cakap die boleh cakap aje tapi dia sendiri tak paham apa yg dia cakapkan tu.

Baik!

Rasionalnya apa yang diperkatakan Ahmad Deedat itu aku terima sebagai satu kata-kata booster bagi diri aku. Dia bermaksudkan bahawa kata-kata itu merujuk kepada umat akhir zaman yang sekarang ni bergelar Islam hanya pada zahir sahaja(which is true to me). Mana tak nya kita semua dah pun bergelar Islam sejak dilahirkan atas sebab ibu-bapa kita adalah Islam. Satu lagi contoh, ramai orang yang membaca AlQuran dengan begitu hebat sekali tetapi makna Al-Quran tersebut tidak difahami.

Aku bukanlah nak berlagak pandai ke apa, cuma aku rasa this matter is very CRUCIAL!! Yang mana aku tahu aku kongsi ngan korang. nak cerita hebat2 pun xboleh sebab aku pun sama dengan je ngan korang tapi, aku dah mula pelan2 mendalami ISLAM. Sedih terkenangkan zaman aku dulu(jahiliyyah).

Baik!

Apa implikasi kurangnya penghayatan Islam itu sendiri sekarang ni.
-Agama Islam dipermain-mainkan. Korang tengok sendiri la kat kaum lain, macam mana diorang nak respek kita sebagai orang islam kalau anak2 muda mcm kita ni masih lagi bermain guli dikala orang putih dah main bowling. You know what i mean right??

- Fun is all that we seek for. Benar! kita sekarang ni tak lain tak bukan hanya cari hiburan untuk diri kita. Mana pergi tanggungjawap kita terhadap pencipta?? Aku teringin mengingatkan diri aku dan kome semua, apa yang telah kita penuhkan dengan 1 hari oksigen yang Allah dah berikan kepada kita?? Tak kan beribadat 5 minit je untuk satu hari??? renung2kanlah...

Aik TER-panjang pulak ape yg aku tulis ni, kate mengantuk tadi hik3!!

Jangan sedih2, jangan marah2 , jangan terasa hati tentang penulisan aku ni yer. Sesungguhnya aku ni seorang yg hina. Kalau ada salah silap tegur dengan baik yer bukan melenting macam orang melayu. Sesungguhnya Rasulullah S.A.W tak ajar sifat melenting2 ni.

Sebenarnya aku tengah merangka sesuatu untuk kita sebagai orang muda dalam menyumbangkan sesuatu negara. Heh3! nak tau ape kene tunggu la aku revealkan sikit2.. Baca posting aku dari awal and you will get somthing. :D have a nice day. Assalamualaikum.

No comments: