Monday, January 10, 2011

Ramalan ku Benar tentang Ana Raffali


well, mase tengok Anna Raffali perform tadi memang aku dah agak dah dia akan menang, aku siap cakap lagi kat family aku yang menonton skaki "ni abang rasa Ana Faffali menang ni". Korang jangan la sampai buat group hate Ana Raffali tu tak baik.



Petama sekali faktor kemenangan dia adalah disebabkan Ketua juri memang otai kegemaran aku yakni M.Nasir. Ini sifoo paling otai dalam buat muzik dan paling aku respect dan admire giler-giler. M.Nasir ni dia lebih melihat kepada bakat yang dia rasa dia boleh push untuk pegi UP lagi, tengoklah apa jadik kat Allycat dengan Mawi pun dah taw dah. So Ana Raffali ni memang ada natural talented punya darah.

Bagi aku Ana memang natural.. Nampak style la. Aku bukan nak cakap ape, sebab aku sendiri pun main instrument music ni. Bukan nak cakap hebat, tapi ini semua based on pemerhatian dan kajian aku tentang muzik sejak dari aku berusia 14 tahun sekarang dah umo 22 tahun, 22-14=8 tahun penelitian terhadap muzik. Bagi orang yang tak ada basic sangat pasal muzik ni mungkin dia bengang bila Ana Raffali menang.

Jangan gusar, kalau tak puas hati sangat ape kata kau orang pulak yang buat lagu tengok dia pegi macam mana. OK?? Arasso??

Sebenarnya kali ni apa yang aku lihat dan observe(aik bukan same ke maksud??heee) Malaysia punya aliran muzik ni mencari sesuatu yang boleh bagi meletup. Something fresh. Benda ni dah lama jadi kat US, UK ngn Indon. Cam kat US sbelom ni dilanda wabak Lady Gaga,Justing Bibir lepas tu sekarang ni Bruno Mars. Mereka ini talented punya worang.

Pemuzik yang baik adalah pemuzik yang dapat menghasilkan sesuatu seni, dan pemerhati yang baik adalah pemerhati yang menghargai dan nampak seni itu. Ini falsampah aku.

Yes yang fresh macam Yuna dengan Ana Raffali ni. Apa-apa hal pown, pendapat aku memang sama macam M.Nasir la kan. Uhuhuhu! You're my MAN M.Nasir...!

Ape komen korang??

Assalamualaikum..~~

5 comments:

Unknown said...

performance dia best
hehee

Double "O" said...

aaa... mmmm... aaa.... no comment..

kaminakueh said...

hahaha... memang OK la overall die...

Yu'Yu said...

ANA rafali & Yuna...dua generasi yg membawa pd revolusi baru music.....kemenangan Ana malam tu mmg patut di bangga kan....

. . . h u s n a . . . said...

ta ske ana rafali~