Sunday, February 28, 2010

Sambungan Kisah Pelajar Dibuang Asrama

assalamualaikum....

saya adalah rumate kepda slah sorang pelajar utm yang kena buang...namanya xperlulah diceritakan. ape yang saya ingin kongsi
disini ialah cara pentadbir utm yang agak tidak memenuhi tata cara seorang yang bergelar pegawai utm atau universiti
teknologi malaysia. ic.. entahla boleh digelar ke tak ic nye..; ic maksudnye international campus(pergh meluat rase)

kisahnya bermula sekitar pukul 11 mlam... sya sedang membuat ulangkaji pendidikan bahasa arab di dalam bilik...
tiba2 saya terkejut dengan ketukan yang aggak kuat pada pintu bilik.. sya terus membuka pintu bilik.. selepas pintu bilik di buka masuk
la rumate saya. dengan keadaan temengah mengah sedang meyimpan baju dan peralatannya didalam bilik.
beliau diiringi oleh 3 orang lelaki, 2 berpakaian serangam seolah-olah pegawai polis dengan muka masam mencuka dan seorang yang agak baik rupenya
dengan berpakaian biasa. terselit disitu juga seorang perempuan sibuk untu memasuki bilik saya

saya agak terkejut kerana pada waktu itu say agak 'seksi' iaitu ber'boxer'. setelah menyedari kaum yang berlawanan jantina saya terus menutup
sebahagian tubuh sya dengan kain...

bersambung selepas ini.... ngah igat balik

Penulis: Artikel ni di sumbang oleh roomate pelajar yang di buang

8 comments:

Anonymous said...

dh laa...dia ceroboh bilik org lain, padan laa dia kna buang. bilik ak kna masuk org gk. nasib baik tk ada apa yg berharga sgt. kalau ada laptop?????...dh lebuh agaknya.

jdi bila kta tk kna curi, tk kna kebas, kta tk tau org yg tggung beban kehilangan brg.

dlm islam pun dh sah org ni d klgn org yg tk baik. hujah laa apa pun. confirm tk baik.

.: Mr Aril :. said...

ehem..btul tu..berfikir sblm membuat andaian..kt ni mahasiswa hrus berfkiran profesional..skiranya anda mnjd mangsa kehilangan brg brharga,sdah tntu anda mngangap org yg msuk menceroboh itu harus dkenakan tindakan skerasnya..take it sbgai satu langkah mencegah prkara trsbut..

Anonymous said...

aku pun tk tao apsal si mangkuk blogger ni nk defend sgt si mangkuk hayun ceroboh bilik org ni. Apa dia dpt?? Punggung kot?...hehehehehehehe. kn prkara ni dh jd biasa skrg ni????

Anonymous said...

ish2....x baik ckap gitu...
mmg r...berat mata memandang, berat lagi bahu yng memikul...

kepada penulis comment yang paling atas...and tahu ke kisah sebenar??
jgn main cakap shaja.. sebenarnye, dia x jangka pon yg bilik tu berpenghuni..sebb, kebiasaannya blok b..aras 1 mmg tiada penghuni..(sbb dulu aras satu untuk studnt persediaan ke jepun)..
jadi dia bukan sengaja nak CEROBOH bilik tersebut...


anda x rase kehilangn barang boleh la ckp mcm2...tp klo dah kna atas kepala sendiri..tyme tu baru la anda tahu langit itu tinggi atau rendah...kata2 mr aril ada juga benarnya...take it sebgai satu langkah mencegah perkara tersebut..

skrg kolej kita dah pasang jeriji di setiap bilik...erm..ni salh satu langkah keselamatn utk penghuni kolej..

harap2 lepas nie kes2 kecurian xlagi berlaku..

Anonymous said...

heboh gk aku dgr sal budak kna buang kolej ni. pkr2 elok ja kna buang. budak hampeh ni yg suka kluar-masuk bilik org. samada bilik tu ada org k tk, mana boleh ceroboh masuk gtu jaa. kna dpt kbnaran dulu laa. jgn nk terjah ja. dia trjah boleh. dia kna trajang tk boleh. tk aci. tk aci. trjah lawannya trajang. amacam??? setuju. klu aku ada aku pun join trjang sama budak ni.

Anonymous said...

blogger yg dok bela sgt budak jht ni patut kna hntar pg kauseling. kwn kwn jugak, tk betol tetap tak betol jugak.
rasul pun tahu smpadan kasih-sayang dia pada siti fatimah. tapi klu siti fatimah curi, rasul tetap dgn hukum potong tgn.
ntah laa...mgkin kwn kta ni lebih hebat kasih sayang dia....

Anonymous said...

dngr cta c.noh ada ckp hl ni kt surau. tk sorang pun yg nk budak 2 d trma masuk ksj. tol ke??? dgr cta blogger pon ada sama d surau, tol ke? klu tol, ngpa dia tk respond budak 2 d trma masuk smula??? pelik tu. blogger ni tk da tlor ke?? bising d blkg. d depan kecut abis.
kakakakakakakakakaka.......
tu laa dia brani tk beraninya dia. habuk taik kucing pun tarak. hampeh.

mucuk said...

saya stuju dengan mr Aril..=)